BLOG

Možné je všetko
Reklama vplýva na nás

Koleso radosti, ktoré nejde zastaviť.

Doba je veľmi konzumná. Popieranie tohto faktu je absurdné, pretože prostredie, v ktorom žijeme sa nám snaží nanucovať a vtierať sa do nášho zorného uhla množstvo vecí. Otázka znie, či ich naozaj potrebujeme.

Koleso radosti je reklamno-marketingový archetyp, ktorý je známy zhruba od 80-tych rokov a ide o metaforu života človeka v komerčnej spoločnosti. Opica sedí na rotopede a pred čelom má na špagáte veľký banán, ku ktorému sa snaží prebicyklovať. Téza tiež tvrdí, že toto koleso radosti nejde zastaviť a jedinou stopkou je smrť. Mne sa to však veľmi nezdá.

Prečo človek vyhľadáva stále novšie a novšie produkty pre uspokojovanie potrieb?

Jedným z hlavných problémov je porozumenie reklame. Reklama sa na nás tlačí z každej strany, no menej uvážlivý človek nespozoruje fakt, že nie je cieľovou skupinou všetkých produktov. Reklama je užitočná a rozhodne nie je „dielo satanovo“, ktoré je potrebné zrušiť. Reklama je umelecko-biznisové dielo, ktoré má upútať potencionálneho spotrebiteľa. Reklama neklame, reklama iba poukazuje a zvýrazňuje. Tá chladnička určite nie je čarovná a to dobre roztierateľné maslo tiež nemá ultra mega liečivé vlastnosti. Mala by vás skôr pobaviť a poťuknúť k hľadaniu ďalších informácií.

            Argument a la „všetci okrem mňa to už majú“. Ste snáď dieťa? Ak nie ste dieťa, ste snáď archetyp závistlivého Slováka? Je váš sused, kamarát, švagor, alebo kolega niekto, komu kto je pre nás modlou, ktorá udáva trendy? Všetci okolo majú telefón, ktorý dokáže fotiť, natáčať, má v sebe internet, sú tam zápisníky, hudba a všeličo iné, no 90 percent ľudí ho v prevažnej miere používa na telefonovanie, písanie a príležitostne na médiá, či internet. Telefón nevie nakrájať mäso ani nepomasíruje váš unavený krk. Je to iba vec. Vy ste predsa viac, než malé zariadenie, ktoré pre vašich známych robí malé dieťa niekde v ázijských krajinách za stotinu vašej hodinovej mzdy. Ten mobil, ktorý máte vám skvelo slúži. Operátor vás síce núti do nového, no čo je zlé na tom, ktorý máte? Ste naň zvyknutí a už sa s vami trochu zžil. Máte svoje zvonenie. Prečo teda meniť ho za trošku lepší a trošku novší. Naozaj vás to poteší?


RasťoKmeť…možné je všetko.


ĎALŠIE PROJEKTY:

Montované domy,

Drevené domy,

Projekty rodinných domov na kľúč,

Super firma,

Podeľte sa o tieto informácie s priateľmi ...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someonePrint this page

Leave a Reply